Alla inlägg under januari 2013

Av krajdan - 31 januari 2013 11:08


Sjuk i feber..


Har länge tänkt att börja med en matinspirerad blogg men inte kommit mig för, och egentligen så är inte inspirationen den bästa just nu heller men nu hade jag tid över, är hemma och är sjuk i feber men är på bättringsvägen.

Det intressanta jag uppmärksammat är ju hur snabbt ens lust att ens äta eller laga mat försvinner när man blir sjuk. Jag har några stående inslag som jag msåte ha hemma i skafferiet när jag blir sjuk..

Blåbärssoppa, nyponsoppa, skorpor (vanliga veteskorpor, inga nyttiga) Det är njut för mig. När jag öppnade kylskåpsdörren och såg den där falukorvsringen så blev jag nästan äcklad.. normalt är korvstroganoff en av mina vardagsmatsfavoriter. Jag brukar göra enligt detta recept:

2 dl grädde, lök, tomatpuré, soya, falukorv, salt och svartpeppar.

Men nu senast blev det att testa att ha i lite Thai Sweet chili sås, det blev mycket godare!

Längtar tills att min ork och lust till matlagning kommer tillbaka. Var längesen jag gjorde långkok som till exempel en stek. Sist det begav sig så blev en kalvstek med grönpepparsås och hasselbackspotatis.


TIlls dess hoppas jag att ni som läser detta har lusten kvar och inte är sjuka!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards